24.4.2011

Little bunny foo foo

Happy Easter guys!

Ei sillä että olisi kauheasti pääsiäistunnelmaa. Suklaamunien muodossa, but that's it then. En nyt ihan tiedä, miten mun kannattais tää bloggaus taas alottaa, olis niin paljon kerrottavaa!, mutta ehkä meen päivä kerrallaan. Tässä tapauksessa, pääsiäisviikonloppu eli muutama päivä kerrallaan.Tulee kyllä vähän lame tekstiä, sillä viime päivät on olleet suht iisejä. Mutta nyt lähtee siis kuitenkin...
Bondi Beach
Aloitain pitkäperjantaista eli Good Fridaysta. En ihan ymmärrä taas suomalaista translaatiota, vert. Desperate Housewives - Täydelliset Naiset. Kyllähän näitä muitakin riittää mutta ehken alota enempää. Oon siis nyt ollut töissä yhdessä mehu-/salaattipaikassa, mutta hitto se työ ei oikein iske. Lounastauot on maittavia ja ruoka ja juoma siellä on mahtavaa, mutta that's pretty much all. Ennen oli joskus hauskoja työpäiviäkin kun mulla oli suomalainen JK siellä työkaverina, nyt mulla on seuraa pitänyt puolalaismonsteri V ja kreikkalainen noitaäiti C. Muu poppoo siellä onkin ihan ok, etenkin keittiön pojat, mutta nyt alkaa tuntua että tuo työ on nähty ja uutta kehiin!
Manly Beach
Joten, pitkäperjantaille sovin työhaastattelun yhteen marketointifirmaan 8AM. Hieman tuli taas epäilyttävä fiilis että mihinköhän sitä on joutunut (takana muutamat mielenkiintoiset työhaastikset) kun meitä oli 12 haastateltavaa, muut oli aasialaisia, lähinnä korealaisia. Olin siis vähän hukassa kielen kanssa alussa, mutta onneks mut pian vedettiin haastattelutilanteeseen ja I totally nailed it! Ajattelin eka, että nyt tuli työpaikka ja helpollahan tulikin, mutta päivä oli vasta alullaan...  Parin tunnin päästä lähdettiin sitten työhöntutustumiseen. Viiden hengen työryhmään kuului neljä korealaista ja minä. Mun managerin aksentti oli tosi jännä ja muutenkin nyt hieman missasin koreankielisen keskusteluosuuden mutta eipä se haitannut; töihin kun päästiin niin meitsi pääsi rokkaa! Työkentällä oltiin siis 11AM-7PM missä ajassa ehti hyvin tutustua manageriin ja ryhmäläisiin. Vaikka ehtikin tulla armoton nälkä niin nautin silti, nimittäin etenkin yhden korealaisen JA:n kanssa meillä oli ihan mielettömän hauskaa, kikateltiin kuin pikkutytöt, ja myös managerin kanssa juttu luisti. JA oli muuten vielä tosi ihana, nimittäin myöhemmin illalla laitto mulle viestiä että oli mahtava tutustua tänään ja että hän oppi paljon multa. Mene ja tiedä mitä oppi, mutta ihana aina saada tuommoisia viestejä! Pitkän päivän päätteeksi manageri osti meille kaikkea korealaista ruokaa, Strathfieldissä kun oltiin, se on Sydneyn korealaislähiö. Palattiin siitä toimistolle missä oli keskustelu firman omistajan ja managerin kanssa. Pääsin melkein punastumaan kaikesta, mitä kuulin; olin tehnyt ilmeisesti tosi hyvän vaikutuksen pomoihin. Sain siis työpaikan, ainoana meistä aamun 12:sta. Olin aika tyytyväinen, tosin harmitti kun A jäi ilman.
Bondin ja Bronten välissä
Hieman myös harmitti, että melkein koko päivä oli mennyt hukkaan. Meidän oli  tarkotus mennä beach houselle Avaloniin poikakaverin vanhempien luokse. Sääkin oli mitä mahtavin. Mentiin kuitenkin meidän naapuriin meksikolaiseen syömään ja oli ihana ilta. Tosin meidän ruuassa oli pikkuriikkinen cockroach, tarpeeksi iso kuitenkin hyvittämään koko illallisen hinnan. Saatiin siis ilmaseks fajitat ja sangriat. Sit ostettiin iiso suklaamuna ja tultiin kotiin se tuhoamaan.
Balmoral Beach
Lauantaina koitti sitten ensimmäinen kunnon työpäivä. Menin toimistolle iloisena, hyvä fiilis kun oli. Koko työjengi oli kokoontunut samaan paikkaan ja mä olin jo meidän tiimin esimerkki hyvästä mallista. En ihan taaskaan tiennyt mihin päin katsella kun suomalainen nöyryys tuli taas esille. Tutustuin tiimiläisiin ja löysin mahtavia ihmisiä. Taas, kaikki korealaisia. Vähän ihmettelen että miten mut valittiin just tähän tiimiin! Lähdettiin pian taas kentälle, meitä oli minä, manageri, kaks kiinalaista tyttöö ja yks japanilainen poika, viimeiset kolme observation dayssa. Tytöt lähetettiin aika pian jo kotiin kun manageri ei tykännyt niistä, joten meitä jäi vain me kolme. Työpäivä meni suht nopeesti, tapasin hauskoja ihmisiä, mutta iltaa kohden meno muuttui mielenkiintoisemmaksi.
Coogee Beach
Meidän ryhmän japsipoika oli tosi mukava, jotenkin tosi cool. Bootsit, tummat farkut, valkoinen kauluspaita ja puvuntakki toimi tosi hyvin ja hiukset oli harkitun sekaiset. Se kävi tupakalla aina säännöllisesti. Ei mitään erikoista siinä itsessään siis, mut yhtäkkiä selvis että se oli buddhalainen munkki! Mä hämmennyin aika paljon, managerikin ihmetteli että sullahan on hiukset. Ilmeisesti niillä voi olla hiukset ja ne voi myös mennä naimisiin. Mä en vaan yhtään saanu mitään munkkiviboja tästä pojasta, ei ihan ollut se mitä yleensä tulee vastaan oransseissa kaavuissa. Eniten mua hämmennytti kuitenkin se, kun lopulta tää poika pyys mua ulos treffeille. Pääsiäistreffit buddhalaisen munkin kanssa. Hmm, tough one... En siis lähtenyt, enkä myöskään ottanut tupakkaa mitä se tarjosi kysymänsä jälkeen. Vähän erilainen munkki.
Coogee Beach
Pian tän tapahtuman jälkeen manageri ilmoitti, että haluu mut mukaansa Canberraan työreissulle viikon ajaks. Lähtö huomenna. Olin aika otettu, en oikein saanut mahdollisuutta sanoa juuta tai eitä, mutta sovittiin että nähdään toimistolla huomenna.
Coogee Beach
Illalla kuitenkin laitoin viestiä, että irtisanon itseni. Työpäivät vs. raha - no point. Tänään kävin siis toimistolla, tarkoituksena palauttaa työpaita ja kerätä rahat, mutta kuinkas kävikään... Mua riepoteltiin managerilta managerilla, pomon officeen, taas toiselle henkilölle, toiselle trainerille, sille ja sille... Sanoin ei ja ei ja ei ja aina tarjottiin parempaa diiliä. Mulla meni 1,5h siellä ja lopputulos on se, etten lähde Canberraan huomenna ja vaihdan tiimiä. Vähän on vielä pää pyörällä että mitä tapahtui, mutta huomenna siis vaihtuu tuote mitä myyn kuin myös tiimi. No, lähtiessä huomasin japsimunkin toimistolla. Saipahan tää tiimi vähän sokerisemman korvaajan. Jos tajuatte, sokerimunkki.... Eh.... Vaivaannuttava hiljaisuus... Aika hyvä juttu mun mielestä kyl. Heh.
Bondi Beach
Eli siis! Paljon tekstiä ja työtunteja riittää tältä viikonlopulta. Sain siis uuden työpaikan, mutta missasin tyystin pääsiäisriennot kun iltaisin väsytti niin paljon. Tänään mulla oli kuitenkin onneks vapaa iltapäivä. Menin puistoon lueskelemaan kirjaa ja nauttimaan hyvästä säästä. Paluumatkalla kävin moikkaamassa suomalaista JH:tä sen töihin, suunniteltiin vähän iltaa. Sitten käväisin kotona vetämässä sukkikset jalkaan, iltapäivät kun alkaa täällä jo viiletä, ja matkasin North Sydneyyn tapaamaan suomalaista AH:ta. Meillä on AH:n kanssa muodostunut jo melkein perinne sunnuntaitreffeistä, tosi mukava sellainen! Päätin viedä AH:n mun poikaystävän työpaikalle. Me saatiin ihan top-palvelu; ilmaiset teet ja leivokset. Viihdyttiin siinä juttelemassa pari tuntia. Oli kyllä ihana taas nähdä!
Bondin ja Bronten välissä
Mulla oli ollu päänsärkyä jo muutaman tunnin mut kotimatkalla se paheni entisestään. Ajattelin hengähtää hetken kotona ennenkuin lähden illan rientoihin The Gaffiin Black n White-partyihin, mutta täällä nyhjään edelleen. Just tajusin, että unohdin RL:lle ja JH:lle soitella tarkemmin tästä illasta, mutta enpä mä mihinkään kyllä jaksais enää lähteäkään tän päänsäryn kanssa. Sitä paitsi, mun täytyy kuitenkin alottaa nyt huoneen siivoaminen ja operaatio pääsiäismuna! Ostin alennuksesta ison kasan minipääsiäismunia ja isomman pupun ja suklaamunan, joten hommaa riittää. Toivottavasti poikakaveri on makeannälkäinen kun tulee kotiin!

Sanelma
xx

Ei kommentteja: