2.6.2011

We just wanna make the world dance

Terppa!

On taas tapahtunut vaikka minkälaista, vaikken muistakaan että mitä. Tarkistin, että viimeksi kirjoitin viikon takaisesta keskiviikosta. Enkä enää muista, mitä tapahtui torstai-iltana. Musta on siis tulossa dementikko, tai ehkä mun pitäisi kirjoitaa vain useammin. Tai alkaa pitämään taas vanhaa kunnon päiväkirjaa, ettei tarvisi tänne bittimaailmaan avautua. Päiväkirjoista puheenollen, arvatkaapa kuinka monta vihkosta mulla on täällä siihen tarkoitukseen? 11. Ja arvatkaapa vielä, paljonko ne painaa? No aika paljon. En halua edes ajatella sitä hetkeä, kun täytyy alkaa pakkaamaan kimpsuja ja kampsuja ja ottaa vaaka esiin....

Ei nuo kirjaset mun suurin huolenaihe ole, mitä tulee siis tuohon tavaranpaljouteen. Vaatettakin on kertynyt aivan järkyttävä määrä, ja kenkiä myös joku parisenkymmentä paria. 19 niistä kesäkenkiä. Mulla on täällä siis yhdet syyskengät, jotka ostin joskus Jyväskylän Biancosta. Ne on Sydneyssä siksi, että viime kerralla täällä vieraillessani ne ei mahtuneet laukkuun mukaan. Ja olin silloin reissussa 9 viikkoa. Tsemppiä mulle sitten, kun takana on 11,5 kuukautta ja laukku ja painorajoitukset samat! Yes!

Eli siis. En muista mitä on tapahtunut. Ikävää, oon nimittäin ollut tosi iloinen! Eli varmaankin ollut hauskaa! Sen tiiän, että oon saanut töissä enemmän vastuuta päivä päivältä. Se tuntuu hyvältä, nimittäin välillä meinasi tulla edellisissä oz-töissä vähän hoopofiilis kun olin vain yksi rivityöntekijöistä, se jokapaikanhöylä, mutta se, jolle ei liiemmin annettu mitään erikoistehtäviä. Meinas alkaa ärsyttää, oon kuitenkin tottunut siihen, että muhun luotetaan ja hoidan hommani hyvin. Nyt kuitenkin oon ollut storessa ihan yksinkin ja tehnyt kauheasti hommaa, mikä on ollut tosi jees! Sain full time hourssit, mikä on vielä enemmän jees. Jeeees. Töissä on edelleen mukavaa, ja on myös mukavaa kun massia tulee.

Nyt muistan mitä tapahtui viime torstaina! Tykkään itse koota ajatuksiani vähän päiväjärjestyksessä, joten latelenpa tätä tekstiäkin siinä samassa. Viime torstai oli superhauska. Ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, mutta ei sen aina tarvikaan. Torstai oli kylmin päivä Sydneyssä. Johonkin aikaan - en muista nyt mikä ajanmääre tuohon kuuluu, mutta eniveis päivä oli kylmä kuin! Mun oli tarkoituksena lähteä korealaisen kaverini Ellican luo juhlimaan, mutta kun oli niin kylmä ja kämppiksillä oli jo viinipullo auki niin... Tarkoitus oli nauttia kotona siis yhdet drinkit, mutta jotenkin se ilta menikin siihen, että lähdettiin kämpältä jatkamaan matkaa joskus 10pm aikoihin sangrialle yhteen Gleben mestoista. Baarissa oli akvaario. Minä, italialainen Marco ja ranskalainen Sophie kehiteltiin uusi eläinlajike, minkä meinaamme hankkia asuntoon - Dolfbat. Se on sekoitus dolphinista ja wombatista ja on aika superasia! Osaa luonnollisesti sekä uida että elellä maalla, mutta koska nimessä on myös bat, pystyy se myös lentämään. Marcon missionina on soittaa vuokraisännälle ja rakennuttaa pool, minä ja Sophie lähdetään huutelemaan delfiinejä luoksemme ja vompatti karkakoot luoksemme Taronga Zoosta. Hyvä suunnitelma, vai?? Tosiaan; nämä kaksi kaverustani ovat mua 7 ja 9 vuotta vanhempia ja minä olin se, kenen piti hillitä keskustelua. Ihania lapsekkaita :D Päästiin kotiin, suurin osa meni nukkumaan, mutta mulle ja näille kahdelle muulle sankarille iski nälkä (ylläri!), joten päädyttiin Oportoon. Ja, no, monesti koettu fakta: roskaruoka alkoholin päälle on illan lopetus. Ei siitä pysty enää jatkamaan. Tuli siis hieman huono ystävä-olo kun en ikinä päässyt sinne Ellican luo, mutta oikeesti - oli ihan turon kylmä! En halunnut lähteä yhtään kotiolkkaria, lähibaaria ja lähintä purilaispaikkaa kauemmas.

Perjantaina sekä mulla että Jordanilla oli vapaa-aamupäivä, joten viedettiin päivä yhdessä. Nää on aina mun lempparihetkiä, kun ei ole kiire mihinkään. Tähän kuuluu tärkeänä osana pitkään nukkuminen. Autuus! Iltapäivällä sain jättimäisen sisustusinspiraation. Tein suursiivouksen ja olin alkamassa roudaamaan huonekaluja ympäri ämpäri, kunnes Laura soitteli. Sain juuri ja juuri tyrehdytettyä (suomen kielen sanat on niin hankalia, menikö tuo oikein, mietin sitä todella kauan!?) vimmani ja laitoin itseni valmiiksi iltaan. Mentiin suht suurella Suomi-porukalla seuraamaan Vivid Sydneyn avajaisia Opera Housen lähistölle ja syömään. Vivid Sydney on siis pariviikkoinen valotapahtuma, ja on oikeesti tosi siistin näkönen. Itse en saanut otettua kuvia niistä hienoimmistä valoista, mutta on mulla vielä viikko aikaa yrittää. Oli mukava ilta meren äärellä kivassa seurassa. Mun ilta jäi kuitenkin lyhyeen, nimittäin näin Jordanin 10pm jälkeen ja mentiin tsekkaamaan Hangover 2! Olipa intense!! Olin koko leffan ajan niska jäykkänä, suu mollottamassa - hillitöntä menoa Bangkokissa. Jos ikinä tulee Hangover III, saatan traumatisoitua.
Lauantaina tein pitkän päivän töissä, sain brittikollegan lämpeämään itseeni. Kuulostanee pahalta, mutta tällä tytöllä on ollut suht jäyhä asenne mua kohtaan syystä tuntemattomasta, mutta nyt meni päivä tosi hyvin. Lauantai-iltana oli taas suunnittelmanpitämätön ilta; plansseina oli alunperin lähteä Darlinghurstiin aloittelemaan suomineitojen kanssa, mutta kaikkia muita väsytti vähän liikaa. Mulla puolestani oli armoton menofiilis, eli en antanut itseni nyjähtää leffan ääreen vaan tänä iltana lähdin Ellican ja Sunnyn kanssa sitten ulos. Mentiin Century Bariin ja naurettiin. Naurettiin, naurettiin, naurettiin niin paljon! Ihania tyttöjä; oon tavannut täällä ihan mahtavia korealaisia - töissäkin yks päivä oli varmaan maailman  herttaisin korealainen nuorukainen, joka mietti ihan älyttömän kauan, mistä kengistä sen pikkusisko tykkäis eniten. Seuraavana päivänä tää mies takaisin, ja osti toiset ihan varuulta, jos sisko tykkäiskin näistä enemmän. Ja sillä oli tosi, tosi huono englanti, ja yritti silti kysyä että kummastakohan näistä sen sisko pitäis enemmän. Awws! Back to Sat night; Sunny ja Ellica jatkoi matkaa Edgecliffiin kotibileisiin. Jostain syystä mulle iski päähänpinttymä, että se on liian kaukana - mun pitää huomenna kuitenkin avata store ja pomo on myöhemmin töissä, täytyy mennä kotiin aikaisin. En ihan ymmärrä minkä välimatkavirhearvioinnin tein - eihän tuo ole ees Bondi Junctionilla. No, pointsit sille, että yritin hillitä itseäni! Tosin kun pääsin kotiin niin täällähän oli bileet pystyssä. Ihan mahtavaa. Iso lössi takapihalla, viihdyttiin siellä myöhään aamuun asti. Italialaiset innostui kokkaamaan jossain vaiheessa, espanjalainen hankki lisää sangriaa, popitettiin legendaarisesti "I come from the Land Down Under" ja kuvailtiin videonpätkiä eri kielillä. Yks brittikämppis keräilee jotain inside-videoita sen kavereille Londoniin, joten pitihän munkin mennä pätemään suomeksi jotain. Päätinpä alkaa turinoimaan myös ruotsiksi. Ja saksaksi. Varmasti oikein hyvin meni ottaen huomioon, että viimeksi oon tarvinnut muita kieliä kuin suomea ja englantia, umm. vähintään kaksi vuotta sitten. Kielitaito vahvistuu ulkomailla, vai mitenkä se meni...?

Sunnuntait on ihania päiviä olla töissä, kun tuntipalkka on niin jyty. Heh. Töiden jälkeen näin Jonnaa, joka palasi Sydneyyn pariksi vaivaiseksi päiväksi. Mentiin Century Bariin halvalle tuopille Tooheysia ja puitiin elämää muutaman tunnin ajan. Jonna on ihana. Sit alkoi sataa kuin saavista, oikeasti siis ihan uskomaton määrä, joten tulin kotiin nyhjäämään. Nyhjääminen on aika ihanaa myöskin. Siinä oli siis mun sunnuntai lyhyesti. Vautsi, miten lyhyenä pystyin pitämään tuon päivän kuvailun! Voi ei, täytyy siis lopettaa lörpöttely, ettei tule kappaleelle lisää pituutta. Hiljaa nyt.

Ja jatkukoot!

Uusi viikko, maanantai! Mahtava alku viikolle. Ulkona satoi vielä enemmän kuin edellisiltana. Satoi enemmän, kuin olen koskaan nähnyt. Siltikin, oli ihan mielettömän mukava päivä! Mun ainoo vapaapäivä tällä viikolla, ja mitä tein - loikoilin sängyssä 5pm asti. Oikeasti. Oli ihan uskomattoman luksusta, kiitos Jordanin! Ja maailman parhaimman peiton. Mä en tiedä, mitä taikamateriaalia tää peitto on, mut tää on uskomattoman hyvä: kuumalla kelillä pitää viileänä, kylmällä lämmittää täydellisesti. Perfecto. Jordanilla oli vähän enemmän energiaa; se sitten pesi pyykkiä, teki mulle aamiaista ja haki kaakaota. Vau. Viideltä raahasin itseni suihkuun, että päästin meksikolaiseen syömään miehekkeen kanssa. Juotiin vähän sangriaa, syötiin tortillaa ja testailtiin chilirajojamme. Tulos: Jordanilla hyvä, mulla, no, siitä ei kai ole pakko puhua? Seitsemäksi menin Jonnaa ja Jennietä tapaamaan 3 Wise Monkeyyn, "Jonnan viimeiselle drinkille". Snifffff! Oli tosi mukava ilta kuumassa kolmessa viisaassa apinassa, en tiiä mitkä lämmitystehot siellä oli käytössä, mutta ensinnäkin omituista oli se, ettei talon sisällä palellut. Täällä kun ei ole lämmityksiä sisällä, niin jos ulkona on kylmä niin sisällä on sitten vielä pikkuisen kylmempi. Aina. Sitten tulikin aika sanoa Jonnalle(kin!) heipat hetkeksi ja palata kaatosateessa kotiin Jordanin ja kämppisbileiden luo. Jälleen kerran, ilta oli hauska.

Australia on vaan niin siistii - tulee kotiin, eikä koskaan pääse tylsistymään! Tai pääsee, jos itse haluaa. Mut jos ei - a vot!

Edelliset kaksi päivää onkin mennyt lähinnä töissä ja tekemässä ei-mitään. Aika hiljainen viikko ollut, tosi harvinaista! Mulla ei ole ollut tämmöisiä tyhjiä iltapäiviä parii päivää putkeen pitkään aikaan. Aina riittää jotain menoa. Mutta ihan kiva oli kyllä olla vaan näinkin, ehdin käydä ostamassa mm. ripsaria. Ehdin myös diggailla niin coolia musiikkia. Nää biisit on tullut kuultua klubeilla sadat kerrat, mutten oo jostain syytä koskaan tiennyt näiden esiintyjiä. Tai ollut niinkään kiinnostunut. Mut tänään, aijai!, miten iskee Swedish House Mafia ja Tinie Tempah. Niceeeeeeeeeeee! Myös Jessie J on ihan superhyvä; oon repeatittanut Price Tagia päivästä toiseen varmaan jo parisen viikkoa. Jos kukaan lukee tätä siellä Euroopassa, ajattelee varmaan että oon vähän myöhässä. Veikkaisin näin, nimittäin Australaissa nää on musahittien suhteen aina tosi jäljessä! Miettikää; joka ikinen ilta kun menee ulos, niin kuulee melko varmasti sekä Darude - Sandstorm ja Bomfunk MC's - Freestyler. Milloinhan kuulin noita biisejä Jyväskylän yössä? Ja täällä ne on edelleen ihan kovimmat hitit. Tuli suht siisti olo joskus joulukuussa kun oltiin party bussissa Sydneyn keskustan läpi, armottomat bileet pystyssä ja siellä soi Darudea! Hahah siinä löysi sen biisin aikana muitakin suomalaisia, innostumisesta :D
Nyt on jo yö. Kävin äsken Jortsun kanssa ostamassa mehua 7-elevenistä kadun toiselta puolelta. Siellä oli tosi kiireistä, 1am. Oikeesti ei meinannut ovesta mahtua sisälle :D Jordan vahingossa tönäisi yhtä äijää, joka näytti tosi kovanaamalta. "Sorry mate, didn't see ya there" sanoi Jortsu ja tää pahis vastasikin niin leppoisasti "It's allright brooo, are ya okaaay? Ya sure? No worriees mate, have a good night! And your gorgeous as well!". Mua vieläkin viihdyttää näiden puheliaisuus aina välillä. Tänään kohdalle osui myös sosiaalinen bussikuski. Kesken matkaa tuli kuskinvaihto; yleensä kuskit ei sano mitään, mutta tämä yksilö selitti että "Dear friends, I need to leave you darlings now but your trip will be continuing in one minute." Me matkustajat oltiin vähän hämmentyneitä, että no jopas se höpöttää! Sitten kun hän lähti, tuli syvään kumarrus bussin etuosassa ja "Bye now friends! I'm gonna miss ya all!" Kaikki rämähti nauruun. Hahahah.

Pitäis varmaan mennä nukkumaan, että aamulla ehdin käydä metsästämässä ne syyskengät ennen töiden alkua. En vain malta, oon niin brittimusan koukussa nyt! Vois lähtee Lontooseen. Oikeesti. Ehkä sitten syyskuussa :)

Sanelma
xx

P.S. Oon rakastunut Subwayn kekseihin, ihan liikaa. Etenkin siihen Rasberry Cheesecakeen.Ei ollenkaan hyvä juttu, että työpaikan alakerrasta saa sekä salmiakkia, Subwayn keksejä ja gozlemea. Tai on oikein hyvä(nmakuinen) juttu, mutta ei.

P.P.S. Kävin torstaina pankissa. Mun pankkivirkailijan nimi oli Nam. Tulipahan mieleen noista Subwayn kekseistä, nami namnam vaan!

Ei kommentteja: